Kies het onderstaande scenario dat op jou van toepassing is

 

Ik heb een reis naar Malta geboekt en betaald met PayPall of Creditkaart

Je hebt een reis geboekt bij TravelBird BV met bestemming Malta.

Wij hebben je onlangs laten weten dat SGR uw reis uitvoert, en dat jouw reis kan doorgaan.

Wij moeten je nu helaas melden dat het toch niet gelukt is om jouw reis alsnog voor je in te boeken. Wij kunnen jouw reis niet leveren.

Wij begrijpen dat onze mededeling teleurstellend voor je is. Er is echter sprake van overmacht.

Dit betekent dat je recht hebt op teruggaaf van uw reissom.

Je hebt uw reis per creditcard of via PayPal betaald. SGR kan alleen een uitkering doen indien een andere partij (zoals een creditcardmaatschappij of PayPal) niet verplicht is om het betaalde bedrag aan je terug te betalen.

Uiteraard kun je een beroep doen op SGR, indien je geen recht heeft op een teruggave van uw reissom door een andere partij (zoals bijvoorbeeld een creditcardmaatschappij of PayPal).

In dat geval kun je via www.sgr.nl/schade-claimen online uw claim indienen.

Het schriftelijke bericht van die andere partij, dat je geen recht heeft op teruggave van het door u betaalde bedrag, dient u als aanvullende bijlage te uploaden.

 

Ik heb een reis naar Malta en op een ander manier betaald dan met PayPall of Creditkaart

Je hebt een reis geboekt bij TravelBird BV met bestemming Malta.

Wij hebben je onlangs laten weten dat SGR uw reis uitvoert, en dat jouw reis kan doorgaan.

Wij moeten je nu helaas melden dat het toch niet gelukt is om jouw reis alsnog voor jou in te boeken. Wij kunnen je reis niet leveren.

Wij begrijpen dat onze mededeling teleurstellend voor je is. Er is echter sprake van overmacht.

Dit betekent dat je recht hebt op teruggaaf van uw reissom.

Wij nodigen je hierbij uit om bij SGR uw schadeclaim in te dienen.

Je gaat hiervoor naar sgr.nl/schade-claimen Vul de gevraagde gegevens in op het formulier en upload de gevraagde bijlagen (bij voorkeur als pdf-bestand).

De gevraagde bijlagen zijn je boekingsbevestiging (als per mail ontvangen van TravelBird) en je betaalbewijzen.

Je kunt je betaalbewijzen downloaden uit jouw programma voor online bankieren. Heb je papieren rekeningafschriften? Deze kun je na het inscannen uploaden in je online claim.

 

Voor een snelle afwikkeling van jouw claim is het van belang om de volgende instructies op te volgen:

 

  • Dien één claim in per boeking.
    Boek je twee of meer reizen bij TravelBird? Claim deze dan ieder apart.
  • Vermeld het correcte reserveringsnummer (alleen cijfers!) van TravelBird (dus zonder de letters die eventueel voor het reserveringsnummer staan).
    Voorbeeld: 12345678 i.p.v. N-12345678.
  • Zorg dat de door jou ingevulde vertrekdatum (aanvangsdatum van uw reis) hetzelfde is als de vertrekdatum die door TravelBird aan je is bevestigd (format: dd-mm-jjjj).
  • Vermeld bij ‘Betaald bedrag’ het totale bedrag, dat je hebt betaald.
  • Vermeld bij ‘Boeking reserveringskosten’ geen bedrag.
  • Zorg dat het door jou ingevulde e-mailadres hetzelfde is, als het e-mailadres dat je hebt gebruikt voor uw boeking bij TravelBird. Dus niet een alternatief mailadres van jezelf, of het mailadres van een medereiziger.
  • Upload alle benodigde bijlagen (boekingsbevestiging en betaalbewijzen).
    Betaalde je in twee of meer delen? Upload dan voor iedere betaling het betalingsbewijs.

Wanneer jouw claim niet aan al deze vereisten voldoet, zal de afwikkeling ervan helaas langer duren.

Zodra wij je claim hebben afgewikkeld, krijg je per mail een bevestiging van onze uitkering.

Had je jouw reis geannuleerd na ontvangst van ons eerste bericht? Dan worden er uiteraard geen annuleringskosten in rekening gebracht.

Wij gaan er vanuit dat met dit bericht, je eerdere mail(s) aan schade@sgr.nl of sgr@sgr.nl bij deze zijn beantwoord.