Financieel onvermogen Discoveroo.travel
Update 12-06-2025
Belangrijk bericht voor klanten van Discoveroo.travel
Heb je een reis geboekt bij Discoveroo.travel met vertrek vanaf 5 juni 2025? Dan heb je
van SGR een e-mail gekregen met een uitnodiging om een claim in te dienen. De
uitnodiging is gestuurd naar het e-mailadres waarmee je de reis bij Discoveroo.travel
hebt geboekt.
Geen e-mail ontvangen?
Kijk dan ook even in je spambox of map voor ongewenste e-mail.
Klanten met een voucher
Heb je je geboekte reis met een voucher betaald? Dan krijg je later een bericht van SGR.
04 -06-2025
Op 4 juni 2025 heeft Sinty Travel BV (handelend onder de naam Discoveroo.travel) financieel onvermogen bij SGR aangemeld.
Geboekte reizen van Discoveroo.travel kunnen niet meer worden uitgevoerd.
SGR gaat nu alle benodigde informatie verzamelen om klanten die bij Discoveroo.travel een reis hebben geboekt, zo goed mogelijk te helpen. Zodra wij over alle benodigde informatie beschikken, zullen wij de klanten individueel informeren en uitnodigen om een claim voor hun vooruitbetaalde reissom in te dienen.
Ben je al op reis?
Het kan voorkomen dat je een gedeelte van je geboekte reis, zoals het hotel of toegangskaartjes, opnieuw moet betalen. In dat geval kun je een e-mail sturen naar sgr@sgr.nl met als onderwerp “Ik ben op reis met Discoveroo.travel” en vermeld welke reisonderdelen je zelf hebt moeten betalen.
Heb je vragen over je terugvlucht? De vluchten zullen in overeenstemming met de boeking gewoon uitgevoerd worden. Kijk naar de actuele vluchtgegevens op de website van de luchthaven van vertrek. SGR heeft geen informatie over jouw vlucht.
In alle gevallen geldt dat wij dringend adviseren geen betalingen meer aan Discoveroo.travel te doen voor nog niet aangevangen reizen. Betalingen gedaan na 4 juni 2025 worden niet meer door SGR gegarandeerd.
Houd onze website en onze socials in de gaten voor de laatste updates.
Heb je vragen? Stuur dan een e-mail naar sgr@sgr.nl onder vermelding van Discoveroo.travel.
Veelgestelde vragen
-
Ik heb een uitnodiging van SGR ontvangen om een claim in te dienen. Ik heb een claim ingediend, maar ik heb geen bevestiging van ontvangst per e-mail ontvangen. Wat moet ik doen?
Als je na het indienen van je claim geen bevestiging hebt gekregen, betekent dit dat het claimproces niet helemaal is afgerond. Klik op de link in de e-mail van SGR, kies voor inloggen (niet registreren) en doorloop het proces opnieuw. Zorg ervoor dat je alle gegevens volledig invult. Eindig het proces door op de knop “Indienen” te klikken. Dan weet je zeker dat je claim is ingediend.
- Kan ik SGR per post benaderen?
- Ik heb een reis geboekt bij Discoveroo.travel. Gaat mijn reis door?
- Ik heb een vliegreis geboekt bij Discoveroo.travel. Gaat mijn reis door?
- Kan SGR mij helpen met omboeken?
-
Ik ben op reis en moet het hotel of de bij Discoveroo.travel geboekte toegangskaarten/excursies zelf betalen. Wat nu?
Ben je momenteel op reis met Discoveroo.travel en heb je bepaalde onderdelen van je reis – zoals accommodatie of excursies – zelf moeten betalen? Stuur dan een e-mail naar sgr@sgr.nl met als onderwerp: “Ik ben op reis met Discoveroo.travel”. Vermeld in je bericht duidelijk welke reisonderdelen je zelf hebt betaald. We helpen je graag verder.
- Ik wil een claim indienen op de website van SGR. Dit lukt niet. Wanneer kan ik mijn claim indienen?
- Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?
- Hoe kan ik een claim indienen?
- Wanneer ontvang ik de uitnodiging van SGR?
- Ik heb een aanbetaling gedaan op mijn Discoveroo.travel. Moet ik nu de restbetaling overmaken?
- Wordt mijn aanbetaling vergoed?
- Moet ik mijn nog niet aangevangen reis annuleren?
- De vervangende reis die ik wil boeken is duurder dan de reis die ik heb geboekt bij Discoveroo.travel. Vergoedt SGR de meerkosten?
- Vallen waardebonnen/reischeques/vouchers om een reis mee te boeken e.d onder de SGR-dekking?
- Ik heb de reis betaald met Paypal. Wat moet ik doen?