Thomas Cook - Neckermann Update

29 oktober 2019

Uit het aantal claims dat wij ontvangen van de SGR deelnemers blijkt dat de meeste Thomas Cook/ Neckermann gedupeerden kiezen voor een vervangende reis. De SGR deelnemende reisorganisatie helpt de gedupeerde met de omboeking. Nadat de reiziger de gewenste reis heeft geboekt, claimt de SGR deelnemer deze reis bij SGR. Op dit moment zijn wij druk bezig om die betreffende claims af te handelen.

Maar wat kun je doen als je niet wil omboeken?
De claims die wij van de SGR deelnemers ontvangen, maken het voor ons inzichtelijk om te bepalen wie wel of niet een vervangende reis heeft geboekt. De gedupeerden die geen vervangende reis willen, mogen de betaalde reissom aan Thomas Cook/Neckermann bij SGR claimen. Zij worden per e-mail geïnformeerd. Dit kan echter pas als wij een nauwkeurig beeld hebben van alle reizigers die hebben omgeboekt. Uit dezelfde data zal dan naar voren komen wie er recht heeft om de vooruitbetaalde reissom bij SGR te claimen. Zo kunnen wij een veilige en eerlijke afhandeling van de claims waarborgen en verkleinen we het risico op fraude.

Weet jij zeker dat je geen vervangende reis wil boeken? Dan mag je ook een e-mail sturen naar neckermann@sgr.nl. Vermeld in de onderwerpregel “Ik wil niet omboeken”. Onze klantenservice helpt je dan graag verder.