Update D-rt/D-reizen: status uitnodigingen

4 februari 2022

SGR heeft op basis van de van de curator van D-reizen/VakantieXperts ontvangen klantgegevens en informatie uit het reserveringssysteem van D-reizen/VakantieXperts de volgende groepen klanten uitgenodigd:

  1.  alle klanten die in het bezit zijn van een Coronavoucher (van D-reizen/VakantieXperts) met SGR Garantie;
  2. alle klanten met een door D-reizen georganiseerde reis met een vertrekdatum na 6 april 2021 (datum faillissement) waarbij de reis alsnog door SGR is geannuleerd;
  3. alle klanten waarbij D-Reizen bemiddeld heeft namens een niet-SGR deelnemer/buitenlandse touroperator met een vrijstelling.

SGR beschikt niet over klantgegevens voor boekingen waarin D-reizen de bemiddelaar was. Heeft D-reizen voor je bemiddeld? Neem dan contact op met de betrokken reisorganisatie. SGR beschikt ook niet over gegevens van klanten met een dienst die niet onder de SGR garantie viel, zoals losse vliegtickets.

De informatie die voor SGR beschikbaar is, is waarschijnlijk niet altijd volledig. Wij hebben dus niet alle klanten die een uitnodiging hadden moeten ontvangen kunnen uitnodigen. Behoor je tot een van de hierboven genoemde groepen 1 tot en met 3 en heb je geen uitnodiging ontvangen? Mail dan je boekingsbevestiging naar schade@sgr.nl. Wij controleren dan je gegevens en sturen je alsnog een uitnodiging. Als blijkt dat je geen claim kunt indienen, dan zullen wij je daarover informeren en indien mogelijk verwijzen naar een partij die je misschien verder kan helpen.

Weet je niet zeker of D-reizen de organisator of bemiddelaar was van jouw reis? Lees dan ons nieuwsbericht van 27 oktober 2021.

Door de enorme hoeveelheid claims kan het soms iets langer duren voordat wij je kunnen helpen. Inmiddels heeft SGR circa 21.000 claims afgewikkeld en hiervoor een bedrag van in totaal € 40 miljoen uitgekeerd.