Update D-rt/D-reizen BV

5 mei 2021

SGR beschikt sinds 21 april jl. over de gegevens van alle boekingen bij of via D-reizen. Onze collega’s zijn nu druk bezig met het analyseren en checken van al deze gegevens. Dit is belangrijk zodat SGR alle klanten zo goed mogelijk kan informeren en verder kan helpen in het claimproces.

Er zijn twee situaties van toepassing waar SGR bij betrokken is:
1.    U heeft een reis bij of via D-reizen geboekt
2.    U heeft een voucher van D-reizen gekregen

1.  U heeft een reis bij of via D-reizen geboekt:
Op uw boekingsbevestiging kunt u zien of u een reis via D-reizen heeft geboekt van  een andere reisorganisator. Is dat laatste het geval, dan kunt u contact opnemen met die betrokken reisorganisator om te vragen of uw reis nog doorgaat. Was D-reizen zelf de reisorganisator? Dan beslist SGR binnenkort of de reis nog doorgaat of niet. Dit is mede afhankelijk van de reisadviezen zoals die gelden na 21 mei. SGR heeft in ieder geval besloten geen reizen uit te voeren met een vertrekdatum tot en met 13 juni 2021. Houdt onze website in de gaten. Bel of mail niet naar SGR; SGR neemt met u contact op over uw reis.

2. U heeft een voucher van D-reizen gekregen:
U ontvangt binnenkort een mail van SGR. Deze sturen wij, zodra wij in onze administratie de informatie van uw voucher aan uw gegevens hebben kunnen koppelen. Wacht rustig even af.

Uitnodiging claimproces
SGR gaat alle boekingen (1) en vouchers (2) die onder de SGR-garantieregeling vallen in groepen verdelen voor het zogenaamde claimproces. Elke specifieke groep ontvangt dan per mail een uitnodiging van SGR om te claimen. De diverse groepen worden vermeld op de website van SGR.
Klanten van D-reizen die binnenkort op reis (zouden) gaan  of klanten die een voucher hebben met een looptijd langer dan een jaar worden eerst geholpen.

De eerste uitnodigingen worden daarom verstuurd naar:
·       Klanten die in het bezit zijn van een Reisvoucher en een reis hadden geboekt met een vertrekdatum in maart 2020.
·       Klanten die een reis hebben geboekt met en vertrekdatum in april en mei 2021 en die nog niet is geannuleerd.

Behoort u (nog) niet tot een groep die uitgenodigd wordt om te claimen?
Dan vragen wij u nog even geduld te hebben en bericht van SGR af te wachten. Wij proberen zo snel als mogelijk iedereen te helpen.

SGR heeft circa 22.000 vouchers ontvangen van de curator met maar heel beperkte informatie. Om het claimproces te versnellen, werken wij met een claimportal waarin we uw gegevens klaarzetten. Dat kost even tijd, maar daardoor gaat de afwikkeling zo direct een stuk sneller. Daarnaast wachten duizenden mensen op een bericht of hun reis nog doorgaat. Daarover voert SGR overleg met leveranciers, maar we moeten ook rekening houden met de reisadviezen van Buitenlandse Zaken.
Bel of mail niet met SGR; des te sneller kunnen ervoor zorgen dat alle claims  worden afgewikkeld. Bekijk onze video hoe dit in zijn werk gaat.

Verzoek aan klanten van D-reizen/D-RT Retail
Dien je Reisvoucher niet in via ‘Claim je voucher’ ; deze pagina is niet bedoeld in geval van faillissementen, waardoor je nog langer moet wachten en je claim wordt dan niet in behandeling genomen. Via deze pagina kan  alleen geclaimd worden als een reisonderneming de Reisvoucher na vervaldatum van de voucher niet heeft terugbetaald. U ontvangt zodra het kan een uitnodiging om te claimen. Wacht u deze geduldig af. SGR gaat voor u aan de slag.

Veelgestelde vragen