Update: Tenzing Travel/New Dutch Travel Company BV

17 augustus 2020

Update: 15-09-2020 

Klanten die rechtstreeks een reis bij Tenzing Travel hadden geboekt, hebben op 14 september 2020 een uitnodiging van SGR ontvangen om een claim in te dienen.  

Het gaat om de volgende klanten: 

  • De klant waarvan de reis in verband met corona is geannuleerd; 
  • De klant die een voucher met SGR-garantie van Tenzing Travel heeft ontvangen; 
  • De klant die een reis heeft geboekt met een vertrekdatum in 2020 die nog niet geannuleerd is 

Klanten die een reis hebben geboekt met een vertrekdatum in 2021 ontvangen uiterlijk medio november 2020 informatie van SGR of de reis doorgaat of niet. 

Klanten die bij een reisagent hebben geboekt, worden via die reisagent geïnformeerd. 

17-08-2020 

Inmiddels heeft SGR via de curator van Tenzing Travel alle boekingsgegevens ontvangen. Klanten die rechtstreeks een reis bij Tenzing Travel hebben geboekt, hebben op 14 augustus 2020 een bericht van SGR ontvangen. Het gaat om klanten waarvan de reis in verband met corona is geannuleerd en een voucher met SGR-garantie van Tenzing Travel hebben ontvangen en om klanten waarvan de reis nog niet is geannuleerd.

SGR kan op basis van de garantieregeling ervoor kiezen om geboekte reizen uit te voeren. Gezien de omstandigheden met Covid-19 heeft SGR besloten om reizen met een vertrekdatum in 2020 niet uit te voeren. Over reizen met een vertrekdatum in 2021 zal op een later moment een beslissing worden genomen. SGR neemt contact op met deze klanten.

Klanten die rechtstreeks bij Tenzing Travel hebben geboekt en die in het bezit zijn van voucher met SGR-garantie of een reis hebben geboekt met een vertrekdatum in 2020 die nog niet geannuleerd is ontvangen over een maand een uitnodiging van SGR om een claim in te dienen bij SGR. Klanten die een reis hebben geboekt met een vertrekdatum in 2021 ontvangen uiterlijk media november 2020 informatie van SGR of de reis doorgaat of niet. Wij verzoeken alle Tenzing Travel klanten vriendelijk om de berichten van SGR rustig af te wachten.

Klanten die bij een reisagent hebben geboekt worden via die reisagent geïnformeerd.

Heb je nog vragen? Stuur dan een e-mail naar tenzing@sgr.nl.

Veelgestelde vragen