Update: Tenzing Travel/New Dutch Travel Company BV
Update: 15-10-2020
SGR heeft besloten om de geboekte reizen bij Tenzing Travel met een vertrekdatum in 2021 niet uit te voeren. Dat betekent dat de reizen niet doorgaan.
Klanten die een reis hebben geboekt met een vertrekdatum in 2021 hebben op 15 oktober 2020 van SGR een uitnodiging per e-mail ontvangen om een claim in te dienen voor het vooruitbetaalde reisgeld.
Klanten die bij een reisagent hebben geboekt, worden via die reisagent geïnformeerd.
Update: 15-09-2020
Klanten die rechtstreeks een reis bij Tenzing Travel hadden geboekt, hebben op 14 september 2020 een uitnodiging van SGR ontvangen om een claim in te dienen.
Het gaat om de volgende klanten:
- De klant waarvan de reis in verband met corona is geannuleerd;
- De klant die een voucher met SGR-garantie van Tenzing Travel heeft ontvangen;
- De klant die een reis heeft geboekt met een vertrekdatum in 2020 die nog niet geannuleerd is.
Klanten die een reis hebben geboekt met een vertrekdatum in 2021 ontvangen uiterlijk medio november 2020 informatie van SGR of de reis doorgaat of niet.
Klanten die bij een reisagent hebben geboekt, worden via die reisagent geïnformeerd.
Update: 17-08-2020
Inmiddels heeft SGR via de curator van Tenzing Travel alle boekingsgegevens ontvangen. Klanten die rechtstreeks een reis bij Tenzing Travel hebben geboekt, hebben op 14 augustus 2020 een bericht van SGR ontvangen. Het gaat om klanten waarvan de reis in verband met corona is geannuleerd en een voucher met SGR-garantie van Tenzing Travel hebben ontvangen en om klanten waarvan de reis nog niet is geannuleerd.
SGR kan op basis van de garantieregeling ervoor kiezen om geboekte reizen uit te voeren. Gezien de omstandigheden met Covid-19 heeft SGR besloten om reizen met een vertrekdatum in 2020 niet uit te voeren. Over reizen met een vertrekdatum in 2021 zal op een later moment een beslissing worden genomen. SGR neemt contact op met deze klanten.
Klanten die rechtstreeks bij Tenzing Travel hebben geboekt en die in het bezit zijn van voucher met SGR-garantie of een reis hebben geboekt met een vertrekdatum in 2020 die nog niet geannuleerd is ontvangen over een maand een uitnodiging van SGR om een claim in te dienen bij SGR. Klanten die een reis hebben geboekt met een vertrekdatum in 2021 ontvangen uiterlijk media november 2020 informatie van SGR of de reis doorgaat of niet. Wij verzoeken alle Tenzing Travel klanten vriendelijk om de berichten van SGR rustig af te wachten.
Klanten die bij een reisagent hebben geboekt worden via die reisagent geïnformeerd.
Heb je nog vragen? Stuur dan een e-mail naar tenzing@sgr.nl.
Veelgestelde vragen
- Mijn reis voor 2020 is geannuleerd, maar mijn omboeking naar 2021 is nog niet definitief. Hoe gaat dit verder?
- Ik heb een omboeking naar 2021, maar ik wil hier geen gebruik meer van maken. Kan ik annuleren?
- Ik heb mijn reis geannuleerd bij Tenzing Travel, maar ik heb mijn aanbetaling nog niet ontvangen. Wat betekent dit voor mij?
- Ik heb alleen een camper geboekt bij Tenzing. Ben ik nu ook gedekt?
- Kan ik een claim indienen voor mijn reis met een vertrekdatum in 2021?
-
Wat is een akte van cessie en moet ik deze ondertekenen?
Met een akte van cessie (overdrachtsformulier) draag je jouw vordering over aan SGR. Alle reizigers van 18 jaar en ouder moeten de akte van cessie ondertekenen indien een vliegticket onderdeel was van het geboekte pakket bij Tenzing Travel. De akte van cessie onderteken je tijdens het indienen van een online claim in het SGR-zelfserviceportal. Je ontvangt van SGR een uitnodiging om een claim in te dienen. In je claim krijg je de mogelijkheid om akkoord te gaan met de overdracht.