Aan klanten van Fly Brazil momenteel in Brazilië

Bron: | 05-11-2014

Zoals u weet verkeert Ocean Blue Latin America BV h/o Fly Brazil in financieel onvermogen. SGR zorgt voor uw terugkeer naar Nederland (o.b.v. artikel 3.2 garantieregeling).

Heeft u een terugreisdatum op 12 november 2014 geboekt?
Voor u verandert er niets. U reist conform boeking terug op 12 november 2014.

Heeft u een terugreisdatum na 12 november 2014 geboekt?
SGR heeft geprobeerd de reizen zoals die zijn geboekt uit te voeren. In verband met de beschikbare vluchtcapaciteit is dat helaas niet mogelijk gebleken.
SGR heeft daarom moeten besluiten om alle klanten van Fly Brazil met een geboekte terugreisdatum na 12 november 2014 op 12 november 2014 te repatriëren.
U kunt op 12 november 2014 terugreizen. SGR betaalt uw ticket.

Indien u bij Fly Brazil (in Nederland) een zogenoemde pakketreis (vlucht en accommodatie) had geboekt, dan kunt u na terugkomst bij SGR een claim indienen voor de niet geleverde vakantiedagen (tussen 12 november 2014 en uw geboekte terugreisdatum).

Indien u bij Fly Brazil (in Nederland) een los ticket had geboekt, dan krijgt u geen vergoeding. U heeft immers de heen- en terugreis geleverd gekregen, alleen de terugreis op een eerdere datum dan geboekt. Hiervoor kan SGR u niet compenseren.

Reist u op 12 november 2014 niet terug?
Het staat u vrij geen gebruik te maken van de door SGR betaalde terugvlucht.
U dient in dat geval zelf uw terugvlucht te regelen en te betalen. Eventuele meerkosten van de vervangende vlucht komen voor uw eigen rekening. Hetzelfde geldt voor eventuele vervolgschade.

Indien u bij Fly Brazil (in Nederland) een zogenoemde pakketreis (vlucht en accommodatie) had geboekt, dan kunt u na terugkomst bij SGR een claim indienen voor de niet geleverde vakantiedagen (tussen 12 november 2014 en uw geboekte terugreisdatum) op basis van de prijs die u betaalde voor de accommodatie.

Indien u bij Fly Brazil (in Nederland) een los ticket had geboekt, dan krijgt u
geen vergoeding. U heeft immers de heen- en terugreis geleverd gekregen, alleen de terugreis op een eerdere datum dan geboekt. Hiervoor kan SGR u niet compenseren.

Informatie over het indienen van een schadeclaim vindt u op sgr.nl pagina Schade melden.