Informatie schadeafwikkeling OAD Groep

Bron: | 25-11-2013

Hoe claim ik mijn vooruitbetaalde reisgeld?

Heeft u een reis van OAD of SRC geboekt bij een reisbureau (niet zijnde een Globe Reisburo) dan dient u zich voor uw vooruitbetaald reisgeld tot dit reisbureau te wenden.

Heeft u een reis van OAD of SRC geboekt, rechtstreeks bij Oad of SRC of via een Globe Reisburo, dan kunt u het door u vooruitbetaalde reisgeld claimen. Daarvoor zijn twee mogelijkheden:

1. Claimen via een reisbureau/ vervangende reis boeken

U kunt bij een SGR aangesloten reisbureau een vervangende reis boeken.

Check bij uw reisbureau of de aanbetaling bij OAD c.s. kan worden verrekend met de vervangende reis.

Neemt u daarbij de volgende stukken mee naar het reisbureau:

- de boekingsbevestiging c.q. factuur van OAD, SRC of Globe;

- de bewijzen van uw betaling (kopie dagafschrift of print van internetbankieren);

- e-tickets voor lijndienstvluchten, indien in uw bezit;

- vouchers voor Disneyland Parijs, indien in uw bezit;

- uw ID-kaart (zoals paspoort of rijbewijs).

2. Claimen bij SGR

Wilt u geen gebruik maken van bovengenoemde mogelijkheid, dan kunt u een schadeclaim indienen bij SGR door een Schadeformulier OAD met de mee te zenden bijlagen op te sturen naar SGR, Postbus 4040, 3006 AA Rotterdam.

Kunt u het schadeformulier OAD hierboven (Word) niet openen, klik dan hier voor een pdf-versie.

NB:

Per e-mail ingediende schadeclaims kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.

Indien u reeds een claim per e-mail aan ons heeft verzonden en u wilt geen gebruik maken om bij de bovengenoemde reisbureaus een nieuwe reis te boeken, dan dient u uw claim alsnog per post aan ons in te zenden.

U moet er rekening mee houden dat vanwege de omvang van het faillissement de afwikkeling van uw claim door SGR drie maanden of langer kan duren.

Arrangementen en toegangskaarten voor sportwedstrijden en concerten

Losse toegangskaarten zijn niet onder de SGR-garantieregeling gedekt. Krijgt u de kaart niet geleverd, dan kunt u uw vordering indienen bij de curator. Zijn gegevens staan onderaan deze homepage.

Indien u als consument (*) bij OAD Reizen BV een arrangement voor busvervoer plus toegangskaart heeft gekocht, en niet geleverd krijgt, kunt u bij SGR een claim indienen.



Stuur uw toegangskaarten mee of meld het in uw claim indien u de kaarten niet heeft ontvangen. Stuurt u geen kaarten mee en geeft u hierover geen verklaring dan behandelen wij uw claim voor alleen het busvervoer. Wij gaan er dan van uit dat u uw kaarten heeft ontvangen en gaat gebruiken. Zet op de envelop “claim arrangement OAD”.

Er worden door OAD Busreizen “nieuw” nog arrangementen uitgevoerd. Geldt dit voor u, dan krijgt u van OAD Busreizen “nieuw” hierover bericht.

(*) SGR geeft geen garantie op business-to-business transacties.

Er kan bij overeenkomsten tussen OAD Reizen BV en een bedrijf of personeelsvereniging sprake zijn van een business-to-business transactie. Dit is afhankelijk van de wijze waarop het arrangement door de koper aan de uiteindelijke gebruiker ervan is aangeboden of doorverkocht.

Let op: de bedrijven OAD Touringcarbedrijf BV en OAD Touringcarbedrijf Goor BV waren geen deelnemer aan SGR. Indien u een overeenkomst heeft afgesloten met OAD Touringcarbedrijf BV of OAD Touringcarbedrijf Goor BV dan komt u niet voor een uitkering van SGR in aanmerking. Beide touringcarbedrijven waren geen deelnemer aan SGR.

Bij een Globe Reisburo een reis geboekt van andere touroperator dan OAD of SRC

Heeft u bij een Globe Reisburo een reis geboekt van een touroperator die niet tot de OAD Groep behoort, dan zal die touroperator de reis gewoon uitvoeren. Neemt u contact met de betreffende touroperator op.

Reischeques / Cadeaubonnen

Indien u een reischeque of cadeaubon van OAD, SRC of Globe heeft die u niet heeft kunnen inwisselen als (aan)betaling op een reis dan kan SGR u daarvoor geen uitkering doen. U kunt hiervoor uw vordering indienen bij de curator.

Disneyland Parijs

Heeft u losse Disneykaarten geboekt en bent u al in het bezit van de entreekaarten, dan kunt u deze gebruiken.

Los geboekte Disneykaarten vallen niet onder de garantieregeling van SGR. Heeft u nog geen entreekaarten ontvangen, maar al wel betaald dan verwijzen wij u voor het indienen van een vordering naar de curator.

Geboekte Disney arrangementen (dus inclusief accommodatie):

Disneyland Parijs heeft bekend gemaakt dat alle door OAD uitgegeven vouchers voor de Disney hotels worden gehonoreerd. Ziewww.disneylandparis.nl/go/oad/index.xhtml.

Indien u dergelijke vouchers in uw bezit heeft, dan kunt u daar gebruik van maken.

Indien u geen gebruik wilt maken van uw vouchers dan kunt u bij SGR het vooruitbetaalde reisgeld claimen. Voegt u dan de vouchers toe aan uw claim.

Losse Lijndiensttickets

Los geboekte lijndiensttickets vallen niet onder de garantieregeling van SGR. Bent u echter al in het bezit van e-tickets, dan kunt u deze gebruiken.

Heeft u nog geen e-tickets ontvangen, maar al wel betaald dan verwijzen wij u voor het indienen van een vordering naar de curator.

Lijndiensttickets onderdeel van een pakketreis

Lijndiensttickets waarvoor de e-tickets al aan u zijn verstrekt kunnen gebruikt worden. Houdt u er dan wel rekening mee dat u het hotel ter plaatse alsnog moet betalen (neemt u zelf contact met het hotel op). Bewaar uw betaalbewijs ter plaatse. Na terugkomst kunt u deze meerkosten bij SGR claimen.

Kunt u geen gebruik maken van de e-tickets, dan kunt u de volledig vooruitbetaalde reissom claimen. (zie onder Hoe claim ik mijn vooruitbetaalde reisgeld).

Contactgegevens curator OAD Groep per 23 januari 2014

Mr D. Meulenberg

Benthem Gratama

Postbus 1036

8001 BA ZWOLLE