Update voor consumenten inzake schadeafwikkeling OAD/Globe/SRC

Bron: | 16-12-2013

Wat is de status van uw claim?

SGR heeft nagenoeg circa 10.000 directe claims van consumenten via claimafhandelaar Clare afgewikkeld. Een paar honderd claims waren niet compleet en daarop is navraag gedaan. Zodra deze stukken zijn ontvangen wordt uw claim afgewikkeld. Naar verwachting zal dit eind december gereed zijn.

Wij verzoeken consumenten dringend ons niet te bellen of te mailen met vragen over de status van de ingediende claim. Deze claims zijn uitbesteed en wij kunnen pas eind december vaststellen of uw claim is afgewikkeld. Heeft u begin januari 2014 nog geen bericht van ons ontvangen, dan kunt u - bij voorkeur per e-mail - contact met ons opnemen.

Voor overige vragen kunt u hieronder het antwoord terugvinden, of op onze website onder “Veel gestelde vragen” kijken.

Heeft u uw boeking gemaakt bij uw reisbureau en via uw reisbureau een claim ingediend?

U had de reis ook via dit reisbureau (niet zijnde Globe) geboekt of u heeft uw claim via uw reisbureau (niet zijnde Globe) ingediend.

U kunt uw reisbureau vragen naar de status van uw schadeclaim.

Uw reisbureau weet dat het desgewenst bij SGR navraag kan doen.

Het is voor SGR niet mogelijk de individuele klanten van een reisbureau rechtstreeks te woord te staan.

Heeft u rechtstreeks bij SGR geclaimd voor meerkosten tijdens de vakantie of vanwege een groepsarrangement of groepsreis?

Het kan hier gaan om locatie kosten die u tijdens uw vakantie heeft moeten maken omdat het hotel niet was betaald, of om (groeps)arrangementen (zoals Vrienden van Amstel Live) of andere groepsreizen.

Wanneer u gevraagd is aanvullende stukken te zenden dan verzoeken wij u dit te doen zodat uw claim compleet is. Deze wordt na ontvangst van de aanvullende stukken vervolgens binnen enkele weken afgewikkeld.

Wanneer deze navraag niet gedaan is dan is uw claim compleet ingediend.

Deze wordt vervolgens binnen enkele weken afgewikkeld.