Nieuwsbrief december 2018: Terugblik 2018 en meer

3 januari 2019

TravelBird BV
SGR heeft in het faillissement van TravelBird meer dan 30.000 schadeclaims van consumenten ontvangen die niet meer op reis konden. Inmiddels zijn er meer dan 2.500 claims terugbetaald. Daarnaast hebben wij meer dan 7.000 mensen – die al op bestemming waren – geholpen met hotels en gaan circa 20.000 mensen alsnog op vakantie doordat TUI, namens SGR, de boeking heeft overgenomen en ervoor gezorgd heeft dat alle aanvullende diensten zijn bijgeboekt, op kosten van SGR. Op deze wijze hebben wij de verantwoordelijkheid voor meer dan 50.000 boekingen genomen.

Kennissessie Martin van Kranenburg vakdag Vakantiebeurs powered by SGR
Op woensdag 9 januari van 13.30 – 14.15 uur op de vakdag van de Vakantiebeurs, verzorgt Martin van Kranenburg, de online conversie specialist, de kennissessie ‘Conversion is trust’. Hij deelt zijn inzichten over hoe conversie in alle stappen van de customer journey kan worden verhoogd door meer uit keurmerken te halen. Aan de hand van vele praktische voorbeelden neemt Martin je mee en leert hij je hoe een dialoog opgepakt kan worden. Deze kennissessie is powered by SGR en vindt plaats in de Supernova zaal Expedition. Wij nodigen je uit om hierbij aanwezig te zijn om je kennis bij te spijkeren.

Reminder: E-mailadressen marketing- communicatie- en content-medewerkers
Naar aanleiding van onze laatste nieuwsbrief hebben wij al een aantal e-mailadressen van aangesloten reisorganisaties ontvangen. Maar nog niet alle organisatie hebben op ons verzoek gereageerd. Wij vragen hier nog een keer aandacht voor. Graag ontvangen wij, in het kader van het partner marketing programma, de e-mailadressen van de betreffende marketing – content- en communicatiemedewerkers van aangesloten reisorganisaties. Deze informatie kan worden gestuurd naar marketing@sgr.nl.

Tijd voor een terugblik
Het was een bewogen jaar voor SGR. In deze nieuwsbrief blikken wij kort terug op alle ontwikkelingen en brengen we je de laatste ontwikkelingen.

Website
Op 12 november is de nieuwe SGR website gelanceerd, waar wij tot nu toe positieve reacties op hebben gekregen. Daar zijn wij uiteraard trots op! De website heeft een frisse uitstraling en is overzichtelijk ingericht voor zowel reizigers als reisorganisaties. Er wordt nog hard gewerkt aan de beveiligde omgeving van de website. Wij geven een seintje zodra inloggen mogelijk is. De inlogomgeving maakt het makkelijker om informatie te vinden en documenten te uploaden. Volgend jaar worden ook de nieuwe websites van SGRZ en Calamiteitenfonds gelanceerd. Meer informatie hierover volgt nog.

Marketing & communicatie
Achter de schermen is er hard gewerkt aan marketing- en communicatiewerkzaamheden. Hieronder sommen we graag nog eens de belangrijkste activiteiten op.

  • We hebben een partner-marketingproject opgezet waar wij op korte termijn meer informatie over gaan delen;
  • we hebben ons beziggehouden met het versterken van onze merkkracht en het opzetten van een effectief marketing- en communicatiebeleid;
  • door alle ontwikkelingen is er intern een behoefte ontstaan aan een marketing en communicatie deskundige. Sinds december is het SGR team versterkt door de komst van onze nieuwe collega Ceyda Sahan. Zij gaat zich voornamelijk bezighouden met het uitrollen van de marketing- en communicatieplannen. Voor vragen kun je haar mailen op sahan@sgr.nl.