Update: SolFly

25 juni 2021

Op 22 juni 2021 is het faillissement van Sol Fly BV uitgesproken. Hierbij delen we graag informatie over de afhandeling van het faillissement.

Je hebt een boeking met een vertrekdatum in de toekomst
Wij willen je vragen de reis uit te voeren. SolFly kocht de vliegtickets direct in bij een definitieve boeking. De tickets zijn ook nu nog beschikbaar en bruikbaar. Het is dan ook de bedoeling dat hiervan gebruik wordt gemaakt.

Helaas is bij SGR nog niet bekend of en voor welk gedeelte de accommodatie is voldaan. Neem hiervoor contact op met de DMC of accommodatie om ervoor te zorgen dat de klant alsnog onbezorgd op reis kan gaan. Is de accommodatie niet beschikbaar of nog niet (volledig) betaald? De kosten – indien niet beschikbaar; de kosten van een vergelijkbare accommodatie – kunnen op een later moment bij SGR worden geclaimd.

Let op: SGR heeft van SolFly vernomen dat de boekingen bij de volgende partijen allemaal geannuleerd zijn. Zorg ervoor dat u een vervangende – en vergelijkbare – accommodatie boekt voor de klant.

  • Jumbo/ Bedsonline
  • World2Meet

Het noodnummer van SolFly is niet meer beschikbaar. Let erop dat je het noodnummer van jouw reisbureau deelt met de klant. Mocht er onverhoopt zich iets voordoen tijdens de vakantie, weet de klant waar hij/zij terecht kan.

Boekingen met een transfer
SGR heeft van SolFly vernomen dat alle transfers van Holiday Taxis zijn geannuleerd. Heeft de klant een transfer bijgeboekt? Zorg dan voor een vervangende transfer. Ook deze kosten kunnen op een later moment bij SGR worden geclaimd.

Vouchers
Heb je een voucher ontvangen van SolFly, ook deze kunnen straks geclaimd worden bij SGR. Wij zullen je vragen eerst de voucher terug te betalen aan de klant en het bewijs daarvan naar SGR te sturen. Op dit moment heeft het onze prioriteit om de mensen met een vertrek op korte termijn eerst goed te helpen. Wij vragen je nog even geduld te hebben met het claimen van de vouchers. Verdere instructies volgen op een later moment.

SGRZ Retaildekking
De boekingen van SolFly vallen onder de SGRZ Retaildekking. Dat betekent dat de betaling tussen u en SolFly is gedekt.

Voor geannuleerde boekingen is het recht op commissie komen te vervallen conform de agentuurvoorwaarden. Voor niet geannuleerde reizen blijft het recht op commissie bestaan.

Let op: je kunt alleen aanspraak maken op de SGRZ Retaildekking als je de SGRZ Gebruikersovereenkomst hebt getekend en alle kwartaalopgaven en afdrachten hebt voldaan bij SGRZ.