Vertrouwen en zekerheid met SGR’s nieuwe social campagne

8 november 2024

SGR heeft het laatste half jaar gewerkt aan een nieuwe social campagne gewerkt die de voordelen van het boeken bij een aangesloten reisonderneming benadrukt. We leggen op een eenvoudige en speelse manier de nadruk op het vertrouwen en de zekerheid die aangesloten reisondernemingen aan consumenten bieden bij het boeken van een (pakket)reis. De reisbranche heeft SGR gevraagd om ook meer activiteiten te ontplooien om de SGR-garantie onder de aandacht van de consument te brengen.

De drijfveer achter de campagne

We willen consumenten bewuster door het boekingsproces laten navigeren, zodat zij actief op zoek gaan naar het SGR-logo en het SGR-certificaat op de websites van reisondernemingen. Het SGR-logo straalt betrouwbaarheid uit, wat een positieve associatie bij klanten opwekt. Dit verhoogde vertrouwen leidt tot een hogere conversie; klanten boeken sneller bij een reisonderneming die zij als betrouwbaar ervaren.

Onze kernboodschap

De kern van onze boodschap is simpel en krachtig: Garantie op je geboekte vakantie. Door te kiezen voor een reisonderneming die is aangesloten bij SGR, kunnen reizigers er zeker van zijn dat hun vakantie altijd doorgaat of dat hun vooruitbetaalde reisgeld veilig is.

De campagne

We hebben vier korte en luchtige video’s van 21 seconden ontwikkeld, elk met een specifieke boodschap. Deze video’s worden verspreid via Facebook- en Instagram-ads tijdens piekmomenten in het boekingsjaar. De campagne richt zich op (jonge) consumenten van 18 tot 45 jaar die SGR mogelijk nog niet kennen.

·        Onbezorgd op vakantie: In de vakantiestemming komen, zodra je boekt.

·        Vertrouwen in de planning: De zekerheid dat je vakantie doorgaat zoals gepland of je krijgt je geld terug.

·        Veiligheid met het gezin: Het belang van een veilige en onbezorgde vakantie met het hele gezin.

·        Zekerheid over de hele wereld: Waar je ook naartoe gaat, met SGR hebben je altijd een zekerheidje.

Wat SGR-deelnemers kunnen verwachten

We nodigen je uit om samen met ons de boodschap uit te dragen dat consumenten bij jouw onderneming in goede handen zijn. Consumenten kunnen vragen stellen over jullie SGR-deelnemerschap of waar ze het SGR-certificaat kunnen vinden. We raden aan om het SGR-logo in de juiste kleuren te gebruiken en ervoor te zorgen dat het goed leesbaar is op de website. Vergeet niet om het SGR-certificaat te linken of te tonen op jullie website. Samen zorgen we ervoor dat reizigers met vertrouwen hun vakantie boeken en kunnen genieten van de zekerheid die SGR biedt. Heeft jullie reisonderneming nog geen SGR-certificaat ontvangen? Neem dan contact met ons op via communicatie@sgr.nl.

Het eerste filmpje is nu live! Je kunt het bekijken op onze Facebookpagina en Instagram.