Informatie voor reizigers klik hier

Update:
01-10-2019 13:21 uur

Op 30 september 2019 is Thomas Cook Nederland BV failliet verklaard en is de surseance beëindigd. Voor de schadeafwikkeling ten behoeve van consumenten en reisagenten verandert er niets.

Voor alle SGR-deelnemers geldt:

Indien een directe boeker van een nog niet aangevangen Neckermann reis geboekt bij Neckermann.nl jou vraagt om te helpen, dan mag je de schade ook met SGR afwikkelen en voor deze boeker een nieuwe reis boeken onder verrekening van de aanspraak op SGR. Hieronder vind je de formulieren die nodig zijn bij schadeafwikkelingen.

Let op: dit geldt alleen voor boekingen via Neckermann.nl die niet bij Expedia* zijn ondergebracht. Ook mag je op deze manier geen reizigers van de buitenlandse onderdelen van Thomas Cook, bijvoorbeeld Thomas Cook België, helpen. Boekingen gemaakt bij buitenlandse Thomas Cook entiteiten zoals België, Duitsland en de UK vallen onder de garantieregeling van dat land.

* Klanten die bij Expedia hebben geboekt, hebben betaald aan Expedia.

Schadeformulier A: Boekingen direct geboekt bij Neckermann.nl

Schadeformulier B: Retailers die een SGRZ gebruikersovereenkomst hebben en de afdracht hebben betaald

Schadeformulier C: Retailers die geen SGRZ gebruikersovereenkomst hebben en/of niet hebben betaald dus enkel bemiddeld hebben in de verkoop van de reis van Thomas Cook/ Neckermann

Schadeformulier D: Schadeafhandeling betreffende locatiekosten

Rekenhulp: overzicht van kosten die wel of niet gedekt worden (geüpdatete versie)

De formulieren kunnen gestuurd worden naar e-mailadres thomascookreisagent@sgr.nl

Heb je vragen? Kijk eerst naar de veelgestelde vragen hieronder.
Reisagenten hebben per e-mail invullijsten ontvangen. 

Wij ontvangen dagelijks veel vragen over de afwikkeling van Thomas Cook/ Neckermann claims. Daarom hebben we “Kees van de Dag” het leven in geroepen. Iedere dag helpt Kees (onze kantoorhond) jou door een veel voorkomende situatie of vraag uit te lichten.

Kees van de Dag

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen de veelgestelde vragen of is je vraag niet uitgelicht in 'Kees van de Dag'? Stuur dan een e-mail naar