Veelgestelde vragen

Wij helpen jou graag met het vinden van een antwoord

Veelgestelde vragen over Vacansoleil BV

  • Heb ik SGR-garantie en waar kan ik deze informatie vinden?

    Kijk op jouw boekingsbevestiging. Vind je de naam van Vacansoleil BV als touroperator en/of tussenpersoon, dan heb je SGR-garantie op je geboekte vakantie.

  • Ik ben momenteel al op reis. Wat moet ik doen?

    Als de camping door Vacansoleil BV is betaald, dan kun je jouw reis afmaken.
    Is de camping niet betaald door Vacansoleil BV dan heb je twee keuzes.
    1. Je maakt de reis af, betaalt de camping zelf en bewaart de bon en betaalbewijzen, zodat je deze achteraf kunt delen met SGR.
    2. Je kiest ervoor om terug naar huis te gaan. Voor de niet genoten reisdagen kan je een vergoeding ontvangen.

    Voor beiden scenario’s geldt dat je een mail naar sgr@sgr.nl o.v.v. kosten op de bestemming/niet genoten reisdagen Vacansoleil BV.
    Je ontvangt daarna van ons een uitnodiging voor het indienen van een claim. Zie verder: Wanneer ontvang ik een uitnodiging om een claim in te dienen.

  • Ik moet nog op reis. Wat moet ik doen?

    U ontvangt via e-mail een uitnodiging om een claim bij SGR in te dienen en je vooruitbetaalde reissom terug te ontvangen.

    Wij adviseren dringend om geen betalingen meer aan Vacansoleil BV te doen voor nog niet aangevangen reizen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van de curator. Betalingen gedaan na 28 september 2023 worden niet meer door SGR gegarandeerd.

  • Wat wordt (niet) door SGR vergoed?

    De volgende kosten en services worden niet vergoedt door SGR:

    • Administratiekosten: De administratiekosten die in rekening worden gebracht voor het verwerken van jouw boeking of wijzigingen in jouw reisarrangement worden niet gedekt door de SGR-garantie.
    • Wijzigingskosten: Als je besluit jouw reisarrangement te wijzigen en hierdoor extra kosten ontstaan, bijvoorbeeld vanwege gewijzigde data of bestemmingen, zullen deze wijzigingskosten niet worden vergoed door de SGR.
    • De consumentenbijdrage SGR – €10,- per boeking – die betaald is aan Vacansoleil BV

    We verwijzen je graag naar Artikel 3 lid 7 van de garantieregeling voor meer
    informatie.

  • Wanneer ontvang ik een uitnodiging om een claim in te dienen?

    Houd onze website in de gaten. Wij houden je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zodra het mogelijk is om een claim in te dienen bij SGR, stellen wij jou hier als eerste van op de hoogte. Dit gebeurt nadat SGR alle reisgegevens van de curator heeft ontvangen en heeft kunnen beoordelen.

  • Wordt de betaalde eco-bijdrage vergoed?

    Nee, deze kosten worden niet vergoed. Meer informatie kun je vinden in onze garantieregeling.

Veelgestelde vragen over SGR

Staat jouw antwoord er niet tussen?

Staat jouw antwoord er niet tussen?

Neem gerust contact op!

Contactpagina