Ik heb zelf een vervangende reis geboekt en wil annuleren. 

Jij hebt bij TravelBird een reis geboekt waarvoor de vliegtickets beschikbaar waren.
TravelBird heeft jou per e-mail laten weten dat jouw vliegtickets beschikbaar waren in jouw
TravelBird-account (“Jouw Reizen”) op de website van TravelBird.
SGR – en TUI Nederland namens SGR – heeft in haar communicatie steeds aangegeven
dat indien jij vliegtickets had jij nog geïnformeerd zou worden over jouw reis op het door jou
aan TravelBird opgegeven e-mailadres.
Ondanks het feit dat de vliegtickets beschikbaar waren en jij daarvan op de hoogte was
(of kon zijn), heb jij zonder ons bericht af te wachten zelf een andere reis geboekt.
SGR voert op grond van artikel 5 lid 1 van de garantieregeling de door jou met TravelBird
gesloten overeenkomst uit. De reisvoorwaarden van TravelBird blijven van toepassing.
Jij hebt nu bij SGR gemeld dat jij niet meer met SGR – dat de reizen van TravelBird
uitvoert – op reis gaat en/of jij hebt een claim ingediend voor de door u bij TravelBird
geboekte reis.
Wij beschouwen jouw melding en/of  jouw claim als de annulering van jouw bij
TravelBird geboekte – en nu door SGR uit te voeren – reis. Jouw reis wordt geannuleerd
met ingang van de datum van jouw melding/claim.
Jij ontvangt van ons een annuleringsnota. Wij zullen jouw claim afhandelen, waarbij wij de
annuleringskosten in mindering zullen brengen op het uit te keren bedrag. Mocht jij nog
niet de volledige reissom hebben betaald, dan kan het zijn dat jij nog een restbetaling aan
SGR moet doen.