Update: Faillissement Vacansoleil BV

28 september 2023

Update 26-10-2023
Inmiddels heeft SGR alle klantgegevens ontvangen en hebben alle klanten van Vacansoleil BV een uitnodiging ontvangen om een claim in te dienen bij SGR.
Heb je geen uitnodiging per e-mail ontvangen? Stuur dan een bericht naar sgr@sgr.nl onder vermelding van ‘Vacansoleil BV’.

Update: 06-10-2023
Klanten van Vacansoleil BV ontvangen in de week van 23 oktober 2023 een e-mail met een uitnodiging om een claim bij SGR in te dienen.

Faillissement Vacansoleil BV

Op 28 september 2023 is Vacansoleil BV, te Eindhoven failliet verklaard.
SGR gaat nu, in overleg met de aangestelde curatoren, alle benodigde informatie verzamelen die nodig is om klanten die bij of via Vacansoleil BV een reis hebben geboekt te helpen.Zodra wij inzicht hebben in alle informatie, zullen wij de klanten van Vacansoleil BV individueel informeren. Wacht alstublieft geduldig af en houd onze website en onze social media in de gaten voor de laatste updates.
In alle gevallen geldt dat wij dringend adviseren geen betalingen meer aan Vacansoleil BV te doen voor nog niet aangevangen reizen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van de curator. Betalingen gedaan na 28 september 2023 worden niet meer door SGR gegarandeerd.

Lees ook de veelgestelde vragen.

English 

Update: October 6, 2023

Vacansoleil BV customers will receive an e-mail in the week of October 23, 2023 with an invitation to submit their claim to SGR.

On September 28th, 2023, Vacansoleil BV based in Eindhoven has been declared bankrupt.
SGR will now, in consultation with the appointed curators, gather all necessary information required to assist customers who have booked a trip with or through Vacansoleil BV.
Once we have more insight into all the information, we will inform Vacansoleil BV customers individually. Please wait patiently and keep an eye on our website and our social media for the latest updates.
In all cases, we strongly advise against making any further payments to Vacansoleil BV for trips that have not yet commenced, even if explicitly requested by the curator. Payments made after September 28th, 2023 will no longer be guaranteed by SGR.

Disclaimer for translation errors
The official language of SGR is Dutch. The translation of this document was prepared with the utmost care. However, SGR does not accept any liability for errors or omissions in this translation or the direct or indirect consequences of acting or failing to act based on this translation. It is not possible to derive any rights, of whatever nature, based on this translation.

Veelgestelde vragen faillissement Vacansoleil BV

  • Heb ik SGR-garantie en waar kan ik deze informatie vinden?

    Kijk op jouw boekingsbevestiging. Vind je de naam van Vacansoleil BV als touroperator en/of tussenpersoon, dan heb je SGR-garantie op je geboekte vakantie.

  • Ik ben momenteel al op reis. Wat moet ik doen?

    Als de camping door Vacansoleil BV is betaald, dan kun je jouw reis afmaken.
    Is de camping niet betaald door Vacansoleil BV dan heb je twee keuzes.
    1. Je maakt de reis af, betaalt de camping zelf en bewaart de bon en betaalbewijzen, zodat je deze achteraf kunt delen met SGR.
    2. Je kiest ervoor om terug naar huis te gaan. Voor de niet genoten reisdagen kan je een vergoeding ontvangen.

    Voor beiden scenario’s geldt dat je een mail naar sgr@sgr.nl o.v.v. kosten op de bestemming/niet genoten reisdagen Vacansoleil BV.
    Je ontvangt daarna van ons een uitnodiging voor het indienen van een claim. Zie verder: Wanneer ontvang ik een uitnodiging om een claim in te dienen.

  • Ik moet nog op reis. Wat moet ik doen?

    U ontvangt via e-mail een uitnodiging om een claim bij SGR in te dienen en je vooruitbetaalde reissom terug te ontvangen.

    Wij adviseren dringend om geen betalingen meer aan Vacansoleil BV te doen voor nog niet aangevangen reizen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van de curator. Betalingen gedaan na 28 september 2023 worden niet meer door SGR gegarandeerd.

  • Wat wordt (niet) door SGR vergoed?

    De volgende kosten en services worden niet vergoedt door SGR:

    • Administratiekosten: De administratiekosten die in rekening worden gebracht voor het verwerken van jouw boeking of wijzigingen in jouw reisarrangement worden niet gedekt door de SGR-garantie.
    • Wijzigingskosten: Als je besluit jouw reisarrangement te wijzigen en hierdoor extra kosten ontstaan, bijvoorbeeld vanwege gewijzigde data of bestemmingen, zullen deze wijzigingskosten niet worden vergoed door de SGR.
    • De consumentenbijdrage SGR – €10,- per boeking – die betaald is aan Vacansoleil BV

    We verwijzen je graag naar Artikel 3 lid 7 van de garantieregeling voor meer
    informatie.

  • Wanneer ontvang ik een uitnodiging om een claim in te dienen?

    Houd onze website in de gaten. Wij houden je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zodra het mogelijk is om een claim in te dienen bij SGR, stellen wij jou hier als eerste van op de hoogte. Dit gebeurt nadat SGR alle reisgegevens van de curator heeft ontvangen en heeft kunnen beoordelen.

  • Wordt de betaalde eco-bijdrage vergoed?

    Nee, deze kosten worden niet vergoed. Meer informatie kun je vinden in onze garantieregeling.