Financieel onvermogen Thomas Cook Nederland / Neckermann Reizen

23 september 2019

laatste update
24-09-2019 – 12:35 uur

 

Thomas Cook Nederland (TCN) handelende onder de naam Thomas Cook en Neckermann is per 23 september 2019 om 21:00 uur p.m. gestopt met het uitvoeren van reizen.

Informatie voor consumenten

Algemeen:
SGR is een garantiefonds en dekt uw vooruitbetaalde reissom. SGR beschikt niet over uw gegevens en heeft geen informatie over uw boeking. U kunt het beste de instructies op onze website of van uw reisagent, vliegmaatschappij of uw lokale contactpersoon opvolgen. De website van SGR (www.sgr.nl) wordt continu van actuele informatie voorzien. Telefonisch kunnen wij u helaas niet helpen. Blijf vooral rustig. U zult hulp en bijstand ontvangen en uw boeking is gedekt door SGR. Eventuele extra kosten van uw verblijf en uw terugvlucht worden terugbetaald, conform de garantieregeling van SGR (www.sgr.nl/garantieregeling). Kijk eerst goed welke onderstaande situatie op u van toepassing is en volg dan de instructies op.

  • Heeft u zelf direct via Neckermann.nl een Neckermann reis geboekt (dus zonder tussenkomst van een reisbureau of reisagent)?

Neckermann werkt samen met Expedia. Als u reis bij Expedia is geboekt dan zult u geen problemen ondervinden en gaan geboekte reizen gewoon door. Neem contact op met Expedia.

Heeft u niet via Expedia geboekt dan geldt het volgende:

Bent u op vakantie, is uw vakantie nog niet afgelopen en heeft u problemen met de accommodatie?
Neem contact op via email neckermann@sgr.nl. Ondervindt u geen problemen? Blijf dan rustig van uw vakantie genieten. Neem alleen contact op in dringende gevallen.

Heeft u een vraag over uw terugvlucht?
De meeste vluchten zullen gewoon uitgevoerd worden. Kijkt u naar de actuele vluchtgegevens op de website van de luchthaven van vertrek. SGR heeft geen informatie over uw vlucht.

Gaat u nog op vakantie?
Uw reis gaat niet door. U ontvangt binnenkort instructies voor het afwikkelen van uw claim. U kunt ook naar een bij SGR aangesloten reisbureau gaan en daar een andere reis uitzoeken onder verrekening van uw aanspraak op SGR. Uw reisbureau zal u verder helpen.

  • Heeft u via een reisagent of reisbureau een Thomas Cook reis geboekt?

Bent u op vakantie, is uw vakantie nog niet afgelopen en heeft u problemen met de accommodatie?
Neem dan contact op met uw reisbureau of reisagent. Zij helpen u verder. Deze gegevens zijn te vinden op uw boekingsbevestiging/reisbescheiden. Ondervindt u geen problemen? Blijf dan rustig van uw vakantie genieten. Neem alleen contact op in dringende gevallen. Bel 070 30 711 11. TUI helpt u verder.

_____________________________________________________________________________

Heeft u een vraag over uw terugvlucht?
Neem dan altijd contact op met de vliegmaatschappij waarmee u terugvliegt. Nagenoeg alle vluchten zullen gewoon uitgevoerd worden. Kijkt u ook naar de actuele vluchtgegevens op de website van de luchthaven van vertrek. SGR heeft geen informatie over uw vlucht.

Gaat u nog op vakantie?
Neem dan contact op met uw reisbureau of reisagent voor een alternatief. Zij helpen u verder. Deze gegevens zijn te vinden op uw boekingsbevestiging/reisbescheiden. Vertrekt u niet op korte termijn (binnen 2 weken), wacht u dan nog even met contact opnemen, zodat het reisbureau of reisagent eerst de klanten die op korte termijn moeten vertrekken, kan helpen.

Informatie voor reisagenten volgt zo spoedig mogelijk.