TravelBird BV: Korte update

17 december 2018

SGR heeft in het faillissement van TravelBird meer dan 30.000 schadeclaims van consumenten ontvangen die niet meer op reis konden. Het kost tijd om alle claims goed te controleren en terug te betalen. Inmiddels zijn er meer dan 2.500 claims terugbetaald. Daarnaast heeft SGR meer dan 7.000 mensen – die al op bestemming waren – geholpen met hotels en gaan circa 20.000 mensen alsnog op vakantie doordat TUI namens SGR de boeking heeft overgenomen en ervoor gezorgd heeft dat alle aanvullende diensten zijn bijgeboekt, op kosten van SGR. Op deze wijze heeft SGR de verantwoordelijkheid voor meer dan 50.000 boekingen genomen.

Aangezien wij maar een kleine organisatie zijn, heeft dit er soms toe geleid dat jouw vraag niet direct beantwoord kon worden of waren wij soms slecht bereikbaar. Wij bieden je hiervoor excuses aan.

English

Due to the bankruptcy of TravelBird, SGR received more than 30,000 claims from consumers who could no longer travel. It takes SGR time to properly monitor and refund all claims.

In the meantime, more than 2,500 claims have been refunded and SGR helped more than 7,000 people – who were already at their destination – with their hotel. We have made sure that about 20,000 people can still go on holiday.  On behalf of SGR, TUI took over the booking and ensured that all additional services were booked at the expense of SGR.

In this way, SGR has taken over the responsibility for more than 50,000 bookings. Since we are a small organization, this unfortunately sometimes meant that we could not answer your questions immediately. Our sincerest apologies for the inconvenience.