Update DR-T/D-reizen BV: Klanten met Reisvoucher, vertrek tot en met 6 april 2021, uitgenodigd om te claimen

27 oktober 2021

Alle klanten met een voucher met SGR-garantie die een reis hadden geboekt met een vertrek tot en met 6 april 2021 zijn door SGR uitgenodigd om een claim in te dienen.

Geen bericht van SGR? Behoor je tot de groep klanten die in het bezit is van een Reisvoucher voor een reis met vertrekdatum voor 7 april 2021 en heb je nog geen uitnodiging ontvangen (ook niet in je spambox)? Dan kun je contact opnemen met SGR. Stuur een mail naar sgr@sgr.nl met als onderwerpregel “Reisvoucher geen uitnodiging ontvangen”. Graag in de mail je boekingsnummer van D-reizen vermelden.

Ik heb een reisvoucher met SGR-garantie en een vertrekdatum na 6 april 2021.
Dan ontvang je medio november 2021 een uitnodiging van SGR.

Ik heb een niet geannuleerde reis met een vertrekdatum na 6 april 2021. Welke situatie is van toepassing?
Je hebt een reis bij D-Reizen geboekt met een vertrekdatum na 6 april 2021 en de reis was niet geannuleerd. Het kan zijn dat D-Reizen je reis bij één of meerdere reisorganisaties heeft ondergebracht. Welke situatie voor jou van toepassing is, bepaalt mede hoe en wanneer jouw claim wordt afgehandeld.

  • D-Reizen heeft alleen bemiddeld tussen jou en één andere reisorganisatie die verplicht is de reis aan jou te leveren.
    SGR-deelnemers en organisaties op deze lijst zijn verplicht de reis te leveren. Staat jouw reisorganisatie hiertussen? Neem dan contact op met die reisorganisatie voor de verdere afhandeling van jouw boeking. Ook als de vertrekdatum al voorbij is.
  • D-Reizen heeft alleen bemiddeld tussen jou en één andere reisorganisatie die niet verplicht is om de reis aan jou te leveren én waarbij die organisatie geen geld heeft ontvangen van D-Reizen.
    Je hoeft nu niks te doen. SGR neemt contact met jou op voor het indienen van een claim. SGR zal eerst moet onderzoeken of de door jou geboekte reis al was betaald aan de andere reisorganisatie. Dit kan even duren. Naar verwachting zal SGR half november 2021 starten met het versturen van de uitnodigingen.
  • D-Reizen heeft jouw reis bij meerdere reisorganisaties ondergebracht. D-Reizen is de organisator geworden. Je reis is niet doorgegaan en je hebt geen terugbetaling ontvangen.
    Je hoeft nu niks te doen. SGR neemt contact met jou op voor het indienen van een claim. SGR zal eerst moet onderzoeken of de door jou geboekte reis al was betaald aan de andere reisorganisatie. Dit kan even duren. Naar verwachting zal SGR half november 2021 starten met het versturen van de uitnodigingen.
  • Heeft je reis een vertrekdatum na 12 november 2021? Dan neemt SGR contact met jou op over de uitvoering van je reis.

Weet je niet zeker of D-reizen de organisator of bemiddelaar was van jouw reis? D-reizen was bemiddelaar als de volgende tekst op je boekingsbevestiging staat:

Doorverkoper 
Wij treden op als doorverkoper. De naam van de organisator wordt op deze boekingsbevestiging vermeld, alsmede of de organisator is aangesloten bij SGR en/of ANVR. De organisator is verantwoordelijk voor de uitvoering en kwaliteit van de volledige reis.

D-reizen was organisator als er op de boekingsbevestiging het volgende staat:

Organisator 
Wij zijn de organisator van de door u bij ons geboekte en hierbij bevestigde pakketreis. Op deze pakketreis zijn de ANVR-Reisvoorwaarden van toepassing en ook op onze aanvullende voorwaarden. Als de reis is samengesteld uit reisdiensten van verschillende dienstverleners, dan zij de voorwaarden van de uitvoerende dienstverleners van toepassing, in het bijzonder de (aan)betalings-, wijzigings- en annuleringsvoorwaarden. Deze voorwaarden mogen echter geen afbreuk doen aan de ANVR reisvoorwaarden of de wettelijke rechten. U kunt de ANVR-Reisvoorwaarden vinden op www.anvr.nl/reizigersvoorwaarden.pdf en onze aanvullende voorwaarden op www.d-reizen.nl/informatie/voorwaarden-en-regelingen. D-reizen maakt onderdeel uit van D-rt retail B.V. Deze overeenkomst wordt aangegaan met D-rt retail B.V.

Heb je nog vragen? Dan verwijzen wij je graag naar de FAQ’s.