Update Reisbureau Manon Staal: Klanten met Reisvoucher uitgenodigd om te claimen

11 november 2021

Klanten met een voucher met SGR-garantie uitgegeven door Reisbureau Manon Staal zijn door SGR uitgenodigd om een claim in te dienen.

Geen bericht van SGR?
Behoor je tot de groep klanten die in het bezit is van een Reisvoucher en heb je nog geen uitnodiging ontvangen (ook niet in je spambox)? Dan kun je contact opnemen met SGR. Stuur een mail naar sgr@sgr.nl met als onderwerpregel “Reisvoucher Manon Staal geen uitnodiging ontvangen”. Graag in de mail je boekingsnummer van Manon Staal vermelden.

Is je reis door Covid geannuleerd maar je hebt geen voucher met SGR Garantie ontvangen?
SGR onderzoekt deze boekingen nog. Wij verwachten de betrokken klanten uiterlijk eind november 2021 te kunnen informeren.

Ik heb een niet geannuleerde reis met een vertrekdatum na 8 september 2021. Welke situatie is van toepassing?
Je hebt een reis bij Manon Staal geboekt met een vertrekdatum na 8 september 2021 en de reis was niet geannuleerd. Het kan zijn dat Manon Staal je reis bij één of meerdere reisorganisaties heeft ondergebracht. Welke situatie voor jou van toepassing is, bepaalt mede hoe en wanneer jouw claim wordt afgehandeld.

  • Manon Staal heeft alleen bemiddeld tussen jou en één andere reisorganisatie die verplicht is de reis aan jou te leveren. SGR-deelnemers en organisaties op deze lijst zijn verplicht de reis te leveren. Staat jouw reisorganisatie hiertussen? Neem dan contact op met die reisorganisatie voor de verdere afhandeling van jouw boeking. Ook als de vertrekdatum al voorbij is.
  • Manon Staal heeft alleen bemiddeld tussen jou en één andere reisorganisatie die niet verplicht is om de reis aan jou te leveren én waarbij die organisatie geen geld heeft ontvangen van Manon Staal.
    Je hoeft nu niks te doen. SGR neemt contact met jou op voor het indienen van een claim. SGR zal eerst moet onderzoeken of de door jou geboekte reis al was betaald aan de andere reisorganisatie. Dit kan even duren. Naar verwachting zal SGR eind november 2021 starten met het versturen van de uitnodigingen.
  • Manon Staal heeft jouw reis bij meerdere reisorganisaties ondergebracht. Manon Staal is de organisator geworden. SGR probeert deze reizen uit te voeren. Met de betrokken klanten is contact opgenomen. Als je reis niet is doorgegaan hoeft je nu niks te doen. SGR neemt contact met jou op voor het indienen van een claim. SGR zal eerst moet onderzoeken of de door jou geboekte reis al was betaald aan de andere reisorganisaties. Dit kan even duren. Naar verwachting zal SGR eind november 2021 starten met het versturen van de uitnodigingen.

Weet je niet zeker of Manon Staal de organisator of bemiddelaar was van jouw reis? Manon Staal was bemiddelaar als de volgende tekst op je boekingsbevestiging staat:

Doorverkoper
Wij treden op als doorverkoper. De naam van de organisator wordt op deze boekingsbevestiging vermeld, alsmede of de organisator is aangesloten bij SGR en/of ANVR. De organisator is verantwoordelijk voor de uitvoering en kwaliteit van de volledige reis.

Manon Staal was organisator als er op de boekingsbevestiging het volgende staat:

Organisator
Wij zijn de organisator van de door u bij ons geboekte en hierbij bevestigde pakketreis. Op deze pakketreis zijn de ANVR-Reisvoorwaarden van toepassing en ook onze aanvullende voorwaarden. Als de reis is samengesteld uit reisdiensten van verschillende dienstverleners zijn aanvullend ook de voorwaarden van die dienstverleners van toepassing, die echter geen afbreuk mogen doen aan de ANVR reisvoorwaarden of de wettelijke rechten. Als aanvullende voorwaarden gelden, vermelden we dat expliciet. U kunt de ANVR-Reisvoorwaarden vinden op www.anvr.nl/reizigersvoorwaarden.pdf en onze aanvullende voorwaarden bijgaand en op www.anvr.nl/touroperatorvoorwaarden.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op via sgr@sgr.nl.