Schade claimen

Het laatste nieuws over een nieuwe schade (faillissement van een reisorganisatie) vindt u bij Nieuws.

Heeft u rechtstreeks een reis geboekt bij het failliete bedrijf en bent u nog niet op reis geweest of heeft u door dit faillissement tijdens uw vakantie kosten gemaakt die onder de garantieregeling vallen en voor vergoeding in aanmerking komen, dan kunt u een schadeclaim indienen bij SGR.

U kunt hiervoor op deze pagina het digitale “Schadeformulier voor reizigers” invullen en verzenden.
De benodigde bijlagen kunt u uploaden.

Lukt dit niet, dan kunt u het Schadeformulier consument, met de daarop genoemde bijlagen, per post of als mailbijlage opsturen naar SGR. Post- en mailadres staan op het formulier en op de pagina Contact.

SGR streeft ernaar elke ontvangen schadeclaim, mits voorzien van alle gevraagde bijlagen, zo snel mogelijk uit te keren.

Heeft u uw reis geboekt via een reisbureau dan zal het reisbureau u verder helpen.

Schadeclaim indienen door reisbureaus (bij faillissement reisorganisatie)

Wanneer het failliete bedrijf een reisorganisatie (touroperator) is voor wie u op grond van een agentuurovereenkomst reizen heeft verkocht die niet meer worden uitgevoerd, dan kunt u voor die klanten voor wie u de reissom al (deels) aan de reisorganisatie heeft doorbetaald met het Schadeformulier reisagent bij SGR een claim indienen.

Het is voor u als reisbureau (nog) niet mogelijk uw claim digitaal in te dienen.

Heeft u nog niet doorbetaald, dan stelt u de klant zelf schadeloos door het reisgeld dat nog in uw bezit is terug te betalen.

Let op: de inzendtermijn voor schadeclaims is twee maanden.

Schadeformulier voor reizigers

NAW-gegevens

Bankgegevens

Reisinformatie

Kosten

Totaal betaald
Niet vergoedbare kosten

Documenten toevoegen

Wij hebben de volgende documenten nodig:

  • Boekingsbevestiging/factuur van reisorganisator/touroperator
  • Bewijzen van uw betaling aan de reisorganisator/touroperator

en, indien u ter plaatse voor reisonderdelen heeft moeten betalen:

  • Facturen/bonnen van ter plaatse betaalde reisonderdelen
  • Bewijzen van uw betaling aan deze locale leveranciers

Heeft u alles goed ingevuld?

Ik heb het formulier naar waarheid ingevuld.

Ik begrijp dat ik aan de voorlopige berekening op deze site geen rechten kan ontlenen.