Spelregels Claim je voucher

1.  Je hebt van jouw SGR-aangesloten reisorganisatie een ‘Reisvoucher met SGR-garantie’ ontvangen voor een reis die door de reisorganisatie is geannuleerd vanwege Covid-19.

2.  Als je deze Reisvoucher niet (helemaal) hebt gebruikt voor het boeken van een nieuwe reis heb je, vóór het verlopen van de vervaldatum (1 jaar na uitgiftedatum vermeld op de Reisvoucher), recht op het ontvangen van de waarde van je Reisvoucher van jouw reisorganisatie.

3.  Heeft de reisorganisatie van wie je de Reisvoucher hebt ontvangen binnen 1 jaar na uitgiftedatum nog geen contact met je gezocht? Neem dan eerst zelf contact op met de reisorganisatie, maar doe dit niet voordat de vervaldatum van je Reisvoucher is verlopen.

4.  Heeft de reisorganisatie  van wie je de Reisvoucher hebt ontvangen wel contact met je gezocht, maar je binnen 1 jaar na uitgiftedatum nog niet het bedrag van je Reisvoucher terugbetaalt? Beantwoord dan onderstaande vragen om te zien of je jouw Reisvoucher kunt claimen bij SGR.

5.  Als je je claim kunt indienen bij SGR dan zal SGR contact opnemen met de reisorganisatie en deze dringend verzoeken jou alsnog uit te betalen.

6.  Zorg ervoor dat je de claim pas indient als jouw vervaldatum is verlopen; niet eerder. Je hebt dan nog twee maanden de tijd je claim in te dienen bij SGR en blijft jouw Reisvoucher onder de garantie vallen.

7.  Indien de reisorganisatie uiteindelijk niet in staat blijkt jou uit te betalen en deze reisorganisatie raakt in financieel onvermogen dan neemt SGR de betaling aan jou over.

8.  Als jij je aan de spelregels houdt en de vragen op deze pagina juist beantwoordt, kunnen wij je zo snel als mogelijk helpen.